Alex Matei
Image default
Telefoane | Tablete Auto Gaming PC | Laptop Social Media

Garantia unui produs trebuie sa fie principalul criteriu cand alegi un produs?

Dacă răspunsul este NU, poate ar trebui să te mai gândeşti încă o dată. Sau poate esti cu gandul ca daca vei alege un produs de la un brand superior trebuie sa fie neaparat de o calitate superioara. Sau poate eşti prea entuziasmat şi îţi comanzi de pe un site doar pentru că livrează în 24h şi nu în 48h. Cert este ca orice produs ţi-ai comanda şi de oriunde îl achiziţionezi ar trebui să arunci un ochi şi peste politicile de garanţie.

Chiar şi produsele de top de la brandurile cunoscute pot avea anumite defecte care nu se produc în primele zile sau săptămâni de utilizare. Şi aici nu mă refer la mici defecte vizibile care pot fi observate în primele zile de utilizare. Pot fi defecte care se manifestă după câteva luni de utilizare. De exemplu cum am patit si eu cu o pereche de casti “premium” recomadate de tot internetul si care pareau alegerea perfecta la momentul respectiv, dar din pacate s-au rupt dupa 6 luni de utilizare. Iar acum a trebuit sa le trimit inapoi la garantie si sper sa primesc altele in loc.

Dar o sa incerc sa va exemplific doua scenarii cu ce se poate intampla cu aceste garantii, si chiar am avut “norocul” sa ma lovest de ambele.

Scenariul 1. Garantia cu final fericit:

Am să încep cu scenariul fericit în care produsul mi-a fost acceptat returur. Am achiziţionat acum câţiva ani o masina de spalat de pe eMag si nu am ales una chiar ieftina si nici resigilata. Totul bine si frumos, am facut comanda online si dupa care am asteptat sa vina aceasta bunatate de masina de spalat. Intr-un tarziu, adica cu vro 2 zile intarziere decat data prestabilita a ajuns aceasta masina de spalat acasa, doar ca cei ce o livreaza nu o urca si la etaj, asa ca am coborat frumos pana jos, am negociat cu ei pentru ca singur nu aveam nici-o sansa sa o urc si pentru o suma modica baietii au fost foarte amabili sa ma ajute sa o urc la etajul al-2-lea.

Pana aici totul este ok, cand am ajuns la etaj, si da, recunosc, a fost greseala mea ca nu am verificat-o cand am fost jos, am zis ca hai sa o verific, cu toate ca ambalajul parea intact, dar ce sa vezi, cand am dat ambalajul de pe ea, SURPRIZA, capacul de deasupra era spart. Normal ca am verificat ambalajul de mai multe ori si nu avea nici macar o zgarietura. Deci cum a ajuns acel capac spart nimeni nu poate explica.

Dar in fine, asta este, fac retur si cer alta in schimb. Pun mana pe telefon si sun. Imi rasunde o domnisoara foarte bine dispusa si pregatita sa ma “ajute”. Dupa 1.845.253 de intrebari si foarte mult timp de stat in telefon hai ca facem retur la ea. Deci baietii care au adus-o au si luat-o inapoi. Deci singurii care au iesit in castig au fost cei de la curierat, pentru ca eu a trebuit sa ma duc sa cumpar o alta masina de spalat cat mai repede, deoarece nu puteam sa astept inca 5-7 zile pana aducea alta, dar partea buna a fost ca mi-am recuperat integral suma de bani si asta a fost.

Scenariul 2. Garantia cu bătăi de cap:

Acum urmează cazul defavorabil care mi s-a întâmplat anul trecut. Am achizitionat o pereche de casti Sony WH1000MX3. Casti over-ear premium.

Exact cum am spus la inceputul acestui articol le-am cumparat acum 6 luni, foarte entuziasmat de aceste casti despre care toata lumea le-au prezentat ca fiind “The best of the best”, Regele castilor, ceva ce nu a mai existat pana la ele. Vrajeala, dar sa va explic putin.

Castile sunt cu adevarat o alegere foarte buna pentru frumoasa suma de 1500 Lei, sunt niste casti Wireless cu o autonomie monstru “30 de ore” ceea ce este enorm, si chiar tin atatea ore. Sunetul este dumnezeiesc, si daca nu vrei sa mai auzi nimic in jurul tau acestea sunt castile perfecte. Dar gata cu detaliile despre ele pentru ca nu vreau sa mergeti sa va cumparati si voi deoarece acum am sa devin Hater si o sa va spun ce s-a intamplat.

Sony WH1000MX3

Materialele care iti acopera urechile sunt premium, in rest, un plastic casant de cea mai josnica speta, pentru ca aici a intervenit si problema.

Partea extensibila a castilor pur si simplu s-a plictisit si a cedat, pur si simplu s-a spart acel plastic “premium”, asa ca am zis sa le trimit inapoi.

Eu cand am cumparat aceste casti au venit cu o garantie de 12 luni fiind noi si sigilate, iar tanti de la magazin m-a inteebat daca vreau sa platesc pentru garantie extra, insa eu am zis ca nu multumesc ca deja are o garantie.

Acum cand i-am contactat ca vreau sa le trimit inapoi m-au intrebat ce s-a intamplat si le-am explicat totul de la cap la coada.

Raspunsul a fost urmatorul:

” Va rog sa le trimiteti si le vom verifica daca putem sa le reparam sau daca trebuie sa le inlocuim, dar daca spuneti ca acel plastic s-a spart probabil ca le-ati fortat prea tare si de aceea, si atunci este vina dumneavoastra.”

Deci probabil vor aplica acea veche vrajeala cu este vina dumneavoastra.

Concluzii

Cu ce m-am ales din toate astea? Am învăţat cât de mult contează garanţia în anumite circumstanţe. Prefer să am o garanţie pe care ştiu că mă pot baza şi să nu am nevoie de ea, decât să am nevoie de ea şi să îmi aducă numai bătăi de cap. Aşadar data viitoare când o să îmi achiziţionez un produs electronic o să fiu atent la următoarele aspecte:

  1. O să păstrez toate facturile de la produsele achiziţionate într-un loc accesibil şi uşor de reţinut. Şi voi anunţa de îndată ce primesc coletul dacă factura nu va fi disponibilă.
  2. O să păstrez formularul de garanţie cu care vine produsul. Din nou depozitat împreună cu factura într-un loc accesibil şi uşor de reţinut.
  3. O să evit pe cât posibil achiziţia produselor de la firme terţe. Pe cât posibil o să încerc să cumpăr produsele direct de la producător deoarece de cele mai multe ori serviciul cu clienții e mai bun.
  4. O să citesc înainte de achiziţie politicile de returnare şi garanţie.

Dacă ai şi alte puncte de adăugat nu ezită să laşi un comentariu în rubrica de mai jos.

Facebook Comments

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Lasă o recenzie

    Acest site web folosește cookie-uri pentru a vă îmbunătăți experiența. Vom presupune că sunteți de acord cu acest lucru, dar puteți renunța dacă doriți. Accept Citeste mai mult

    Privacy & Cookies Policy
    error: Acest continut este protejat!